Kickstarter Socrative

Spelenderwijs het kennisniveau van je leerlingen bepalen? Dat kan, met Socrative! Socrative is een goed voorbeeld hoe gamification het onderwijs kan verrijken en hoe mobiele telefoons en tablets een activerende rol kunnen hebben. In deze Kickstarter leren we je hoe je een Socrative quiz maakt met verschillende vraagvormen en hoe leerlingen door middel van een Ruimteschip Game hun kennis kunnen […]

Kickstarter Padlet

Met Padlet kun je eenvoudig en interactief een prikbord maken met jouw klas. Je kunt gezamenlijk een thema behandelen of leerlingen individueel een werkstuk of presentatie laten maken. Je kunt zelf aangeven of je direct een melding krijgt zodra een leerling een berichtje plaatst of pas aan het eind van de dag een mailtje met alle updates. Daarmee […]

Kickstarter Edmodo

Geen gedoe meer met opdrachten die je kwijt bent of leerlingen die vragen wanneer een verslag ingeleverd moest zijn. Met Edmodo organiseer je alle activiteiten voor leerlingen op één centrale online plek. Of je nou documenten met de klas wilt delen, toetsen wilt uitdelen of feedback wilt geven. In Edmodo werken jij en je klas […]

Kickstarter Nearpod

Altijd dezelfde leerlingen in je les die hun vinger opsteken bij hun vraag? Met Nearpod is dat verleden tijd! In een paar klikken bouw je een presentatie op waar je tussen de dia’s altijd vragen en opdrachten kunt voegen. Leerlingen geven via hun laptop, tablet of telefoon direct antwoorden zodat de hele klas actief is. […]

Edpuzzle

Edpuzzle is een gratis tool waarmee bestaande video’s kunnen worden ingekort en verrijkt met geluidopnames, open vragen, meerkeuzevragen en commentaar. Gebruik je eigen gemaakte video of kies een video van bijvoorbeeld YouTube, KhanAcademy of National Geographic. In deze Kickstarter leggen we je uit hoe je een Edpuzzel maakt vanaf een desktop of laptop. Bekijk de andere kickstarters […]

Edueto

Edueto is ontworpen voor docenten om op eenvoudig wijze creatieve oefeningen te maken. De tool biedt een grote verscheidenheid aan mogelijkheden zoals multiple choice quizzen, gatenteksten en matchingoefeningen. In de kickstarter Edueto laten we je zien hoe je een matchingoefening maakt. Bekijk de andere kickstarters op deze pagina.

Explain Everything

Maak jouw lessen overal en altijd beschikbaar met Explain Everything. Met Explain Everything kun je werkelijk alles vertellen. Je kunt tekenen, opnemen, foto’s toevoegen, filmpjes opnemen, aanwijzen, schrijven en vervolgens eenvoudig delen. In deze kickstarter leggen we uit hoe je een eenvoudige presentatie maakt met de Explain Everything Interactive Whiteboard App op jouw iPad. Bekijk de andere […]

Formative

Direct tijdens de les weten hoe je leerlingen ervoor staan? Met de online tool Formative kun je de hele klas tegelijkertijd testen en zelf live de antwoorden bekijken op het dashboard. En, ook handig: je kunt leerlingen individueel een compliment of korte feedback geven. Hoe motiverend is dat! Bekijk in deze kickstarter hoe je met Formative een […]

Sutori

Sutori (voorheen genaamd HSTRY) is een tool om tijdlijnen tot leven te brengen in de klas. Het is ontworpen om historische tijdlijnen te visualiseren en biedt mogelijkheden om interactiviteit te creëren met beeld, video, audio, tekst, vragen en discussie. In deze kickstarter leggen we uit hoe je een tijdlijn met informatie en vragen kunt maken en kunt […]

Kahoot

Het activeren van voorkennis biedt elke leerling de gelegenheid om te denken: hé, dat ben ik al eerder tegengekomen! Met deze Kickstarter leer je een interactieve quiz op te zetten met Kahoot! om voorkennis te activeren bij leerlingen. Bovendien: super leuk! Bekijk alle kickstarters 

Lino

Lino is een prikbordtool waarmee je individueel of gezamenlijk brainstormt, materiaal verwerkt of een presentatie maakt door middel van het plakken van post-its. Gebruik het voor boekverslagen, brainstormopdrachten, feedback of samenwerken. In deze kickstarter leggen we je uit hoe je leerlingen laat samenwerken op één canvas. Ga naar alle kickstarters

Plickers

Met Plickers kun je snel en makkelijk tijdens je les het begrip van leerlingen bepalen, zonder dat ze een device of internet nodig hebben. De docent stelt een vraag en de leerlingen geven tegelijk antwoord door een papieren kaart omhoog te houden. In deze kickstarter wordt uitgelegd hoe je een opdracht voorlegt aan leerlingen met behulp van […]