Docent Latifa over Screen-Cast-O-Matic

Docent Latifa over het gebruik van Screen-cast-o-matic

“Wat mij opvalt, is dat ik door het gebruik van Screen-cast-o-matic meer tijd over heb in de lessen, waardoor ik meer tijd en aandacht heb voor leerlingen”.

Latifa Ouchene (29) is docent economie en mens en maatschappij op het Tabor College, locatie d’Ampte in Hoorn. Ze geeft les in de onderbouw van de afdeling vmbo basis-kader. Sinds een jaar is ze binnen de school trekker voor het Leerlab digitale didactiek. Ze werkt nog maar vier jaar als docent en ervaart haar taak binnen het Leerlab als een verbreding. “Ik was eerst heel erg gefocust op mijn lessen, deelname aan het team en de vakgroep. Nu ben ik breder met onderwijs bezig: hoe kunnen we vanuit het Leerlab collega’s binnen de school helpen, maar ook collega’s buiten de school, sector-breed.”

Opdracht Screen-cast-o-matic

In maart 2016 nam Latifa deel aan de werkconferentie digitale didactiek, die het Leerlab organiseerde voor docenten. “Ik nam me voor dat ik daar met een nieuwe tool wilde leren werken en koos tijdens de bijeenkomst voor een opdracht met Screen-cast-o-matic, een tool voor het opnemen van instructiefilmpjes.
Lees het interview met Latifa Ouchene over het gebruik van Screen-cast-o-matic in haar lessen

Geef een reactie